Wsparcie dla kredytobiorców w okresie pandemii koronawirusa
Wiemy, że w obecnej sytuacji przesunięcie spłaty rat kredytu może być bardzo potrzebne, dlatego też w trosce o bezpieczeństwo finansowe naszych Klientów – wprowadziliśmy takie ułatwienie.
Umożliwiamy zawieszenie spłaty rat kredytowych lub kredytowo-odsetkowych do 3 miesięcy.
Odpowiedzi na ważne pytania
Kto może złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu?
Wnioski mogą składać klienci indywidualni, firmy oraz rolnicy, którzy mają problem z regulowaniem rat z powodu skutków epidemii COVID-19 oraz nie mają zaległości w spłacaniu kredytu w momencie składania wniosku.
Jakich kredytów dotyczy przesunięcie rat?
Dotyczy kredytów spłacanych w ratach np. konsumpcyjny, mieszkaniowy, inwestycyjny, obrotowy.
Procedura ta nie dotyczy kredytów w ROR oraz kredytów preferencyjnych z dopłatami ARiMR.
Na jak długo można zawiesić spłatę kredytu?
Maksymalnie do 3 miesięcy. Można wybrać jednak krótszy okres.
Czy przesuwając spłatę kredytu wzrosną kolejne raty kredytu?
Nie, jeżeli wydłużeniu ulega także okres kredytowania. Terminarz spłaty rat ulega więc przesunięciu o tyle miesięcy, o ile zawnioskuje Klient.
Tak, jeśli wybierzemy opcję bez wydłużenia okresu kredytowania. Po okresie wakacji kredytowych kolejne raty zostaną proporcjonalnie powiększone o prolongowane raty.
Czy w okresie zawieszenia rat kredytu należy spłacać odsetki?
Tylko wtedy, gdy wybierzemy taką opcję. Odsetki należy spłacać w dotychczasowych cyklach. Oprocentowanie także nie ulega zmianie.
Czy z odroczeniem spłaty rat kredytu związane są jakieś dodatkowe koszty np. prowizja?
Nie pobieramy żadnych opłat związanych z rozpatrzeniem wniosku o prolongatę COVID-19.
Jak skorzystać z tej formy pomocy?
1. pobrać odpowiedni wniosek z zamieszczonych poniżej:
2. wypełniony wniosek (zdjęcie, skan) należy przesłać (e-mail, sms-em) do Banku ewentualnie dostarczyć osobiście do jednej z jednostek organizacyjnych Banku.
Czy mając w banku kilka kredytów trzeba wypełniać do każdego z nich osobny wniosek?
Tak, do każdego kredytu składamy oddzielny wniosek.
W jaki sposób przekazywana jest informacja o decyzji?
Po rozpatrzeniu wniosku Klient otrzyma na swojego e-maila informację.
W czasie epidemii staramy się jak najlepiej dbać o bezpieczeństwo i dostęp do naszych usług. Jednak w trosce o zmniejszenie ryzyka zakażenia koronawirusem zachęcamy do:
- Ograniczenia wizyt w naszych placówkach do niezbędnego minimum, a najlepiej ich unikania. Dla naszego wspólnego bezpieczeństwa i zmniejszenia ryzyka zakażenia, w placówce może przebywać tylko 1 Klient. Jeśli czekasz w kolejce zachowaj odległość przynajmniej 1,5 metra od pozostałych osób. Jeśli nie czujesz się zdrowy, masz kaszel, ból gardła czy wyższą temperaturę – prosimy, abyś w tej sytuacji nie odwiedzał naszych placówek.
- Bankowość online, z domu – pamiętaj, że większość dyspozycji możesz zlecić w bankowości internetowej.
- Kontaktowania się mailowo z bankiem (bs_kazimierz@data.pl), telefonicznie (81 8810170, 503 043 535),
- Unikania stref obsługi klienta i wypłacania gotówki w kasach Banku. Płać kartą lub telefonem w placówkach usługowo-handlowych, a w szczególności korzystaj z funkcji zbliżeniowej. Jeśli możesz, zakupy rób przez internet.