Zasady otwierania rachunku VAT i stosowania mechanizmu podzielonej płatności (split payment)
Szanowni Państwo,
Z dniem 01 lipca 2018 r. wchodzi w życie Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 62), wprowadzająca mechanizm podzielonej płatności (ang. Split Payment). Ustawa ta nakłada na banki m.in. obowiązek założenia do 30 czerwca 2018 r., każdemu Klientowi posiadającemu rachunek rozliczeniowy nowego rodzaju rachunku bankowego tzw. rachunku VAT.
Bank Spółdzielczy w Kazimierzu Dolnym rozpocznie otwieranie rachunków VAT w terminie do 30.06.2018 Dla każdego Klienta posiadającego co najmniej jeden rachunek rozliczeniowy w PLN zostanie otwarty jeden rachunek VAT, niezależnie od tego czy Klient jest płatnikiem podatku VAT.
Otwarcie rachunku VAT nie wymaga podpisania odrębnej umowy lub Aneksu do umowy. Numer NRB utworzonego rachunku VAT oraz zasady i terminy informowania Klienta o saldzie rachunku VAT będą dostępne w systemie bankowości elektronicznej oraz w placówkach Banku.
Klienci, którzy będą zainteresowani otwarciem kolejnego rachunku VAT, zobowiązani będą do złożenia w placówce Banku dyspozycji otwarcia rachunku VAT. Na tej podstawie Bank Spółdzielczy w Kazimierzu Dolnym otworzy i powiąże rachunki VAT z rachunkami rozliczeniowymi.
Wszelkie dodatkowe informacje związane z wejściem w życie tzw. ustawy Split Payment Bank Spółdzielczy w Kazimierzu Dolnym będzie przekazywał za pośrednictwem bankowości elektronicznej (Internet Banking), na stronie internetowej Banku oraz w placówkach Banku.
Ponadto informujemy, że z tytułu otwarcia i prowadzenia rachunku VAT, Bank nie pobiera żadnych dodatkowych opłat.
W celu przybliżenia zasad funkcjonowania rachunku VAT oraz mechanizmu podzielonej płatności, poniżej przedstawiamy przydatne informacje.